Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

WEMBULA

lauantai 4. lokakuuta 2014

Yksi kuukausi ja pallinaamateoria

Huomenta krapulapesäkkeet! Itselläni ei krapula päässyt tänään yllättämään, kun kerrankin otin bileet vähän rauhallisemmin. Olimme katsomassa Frankin kanssa Jujua Hämeenkyrön Venttiilissä. Oli kyllä hyvä keikka, vaikka olisihan se voinut pidempikin olla. Nyt ollaan Frankin sukulaisten luona. Frankilla on muutama hierontakeikka. Minä kirjoitan sillävälin tämän päivän postauksen.

Tänään on blogini yksi-kuukautis syntymäpäivä. Selkeästi luetuin postaus on ollut Avoin suhde koetuksella. Siinä on lukijoita ollut yli 1500. Toiseksi luetuin on ollut Avoin parisuhde ja kolmanneksi luetuin Kakka. Muissa postauksissa on keskimäärin ollut lukijoita muutamia satoja. Vajaa puolet lukijoista on tullut facebookin kautta ja yli puolet lukijoista googlen, blogilistan tai jonkin muun linkin kautta. Edelleen hieman etsin blogini pääteemaa. Avoimesta parisuhteesta on lukijoilla ainakin kiinnostusta lukea ja minulla kiinnostusta kirjoittaa. Alun perin blogini oli tarkoituksena pyöriä seksuaalisuuden, parisuhteen ja seksin ympärillä. Nyt olen vain rönsyillyt siellä täällä. Yritän tästä eteenpäin painottaa enemmän näihin aiheisiin. Sain myös Frankin suostuteltua mukaan kirjoittamaan muutamia blogitekstejä. Mukava saada molempien näkökulmia näkyviin blogikirjoituksiin. 

Kuukausi sitten tein blogini. Blogin nimeksi tuli kukapelkaapallinaamaa. Mietin nimeä pitkään. Nimivaihtoehtoja oli mm. maailmaonsun, pallinaamalaiffii, kukapelkaaaikavarasta, jaatavakhylli, jattikulli, lautojajabanaaneja, aavavagina, pallinaamateoria, hakunamatatavenla, wempula, wemlanlaiffii, wemlavaigorilla, wemla. Päädyin nykyiseen nimeen sillä perusteella, että halusin nimen olevan yhtä pimeä kuin itse olen ja halusin nimen jäävän mieleen.

Pallinaama-sana tuntuu olevan kaikille Tamperelaisille mystinen asia. Minä kun olen Turkulaisena tottunut kutsumaan isoposkisia babyfaceja pallinaamoiksi. Vanhempanikin kutsuvat minua pallinaamaksi eikä se ole mitenkään erikoinen asia. Tämän postauksen lopussa kuva siitä miltä kolme pientä pallinaama-sisarusta näyttävät vierekkäin. Kuva on otettu vuonna nakki, mutta samat pallinaamat täällä edelleen luuraa. 

Päätin vielä mielenkiinnosta googlettaa pallinaama-sanan ja hämmennyin totaalisesti. Suomi sanakirja määrittelee sanan "pallinaama" (halventava) pyöreänaamaisesta (tyhmästä) ihmisestä. "...Jos Pate pallinaama vetää kaks litraa pirtua ja ämpärillisen pillereitä ja rupee näkeen näkyjä ja lyö mua lapiolla päähän ja leikkaa mattoveitsellä multa munat irti, niin kyllä se sattuu niin vitusti. Ei se lievennä ainakaan mun haaroja tippaakaan, vaikka Pate ois kuuden promillen kännissä ja pilleripölyssä." Ehkä alankin pikkuhiljaa ymmärtää, miksi tamperelaiset katsovat minua kieroon kutsuessani jotakuta pallinaamaksi.


Kaksi pikku possua ja yksi iso paha susi.

Tunnisteet:

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu