Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

WEMBULA

maanantai 13. lokakuuta 2014

Ranen ensimmäinen postaus


Tervehdys, mun nimi on Frank. Asia on ehkä tullut aikasemmissa Venlan postauksissa selväksi. Yritän tähän nyt jollain lailla avata mikä, missä ja kuka olen. 

Olen 15 vuotiaana alkanut seurustelemaan ekan kerran. Siinä suhteessa vierähti 3,5 vuotta, kihloihinkin kerkesin. Sitten menikin sukset ristiin ja uudet kujeet olivat edessä. Eipä siinä kauan nokka tuhissut. Taisi mennä jopa muutama kuukausi, toiminnan mies kun olen. Tadaa, taas seurustelin. 

Lähdin inttiin rekkakorttia hakemaan. Tämä oli ainoa syy mennä sinne ja ainoa hyöty koko armeijasta. Muuten armeija on "aikuisten" leikkikoulu, jossa opetellaan pystyttään telttaa, käyttään vaarallista kirvestä ja petaamaan sänky. Joku joutuu jopa siivoamaan. Joku tekee sitä ensimmäistä kertaa. 

Armeija loppui ja reservin aurinko paistoi kirkkaasti hienäkuisessa Suomessa. Elämänmuutos oli tapahtunut. Vakityöpaikka rekan ratista. Erokin tuli tässä kohtaa, ei haitannut. Tuntu hyvältä. Töitä tehden meni puoli vuotta eteenpäin. Mitään kummallista ei tapahtunut. BOOM, uusi vuosi ja taas aloin seurustelemaan. Tässä vaiheessa pieni linnunpoika otti siivet alleen omasta turvakolosta porukoilta ja lähti maailmalle. Muutto toiseen kaupunkiin. Koko ikäni asunut pienellä paikkakunnalla. Pienissä piireissä elänyt. Yhtäkkiä löytää itsensä Tampereelta asumasta rivitalosta naisen kanssa. Ahkerana työmiehenä sain oikein mukavan suuruisia tilejä. Alkoi alkoholi maistua ja kaupungin yöelämä tuli tutuksi. Ei jäänyt oikein aikaa muulle kuin työlle ja viihteelle. Puoli vuotta siinä meni ja ero tuli. 

Muutama vuosi tuli juostua baareissa ympäri Suomea. Tonneja paloi rahaa niillä reissuilla, aivosoluja tuhoutui nuoruudenkin edestä, mutta ennen kaikkea sain mitä hain! Sain teinivuodet kiinni! Sitten tapasin tämän vembulan, huhhuh... Damn girl! Tavattiin Tampereen baarissa kuuman kosteana kesäisenä yönä. Tapasin iloisen ja avoimen nuoren naisen. Höpöteltiin jokunen tovi baaritiskillä ja vaihdetiin numerot. Mun piti seuraavana päivänä lähteä töihin kohtuu aikasin, niin piti lähteä aikasemmin kotiin ja lopettaa juominen. Alettiin viestittelemään useasti ja parin viikon päästä nähtiinkin jo. Rekkamies kun olen, niin tietenkin hain Venlan ekaa kertaa kyytiin rekalla. Venlan ilme oli kyllä näkemisen arvoinen. Olin sanonut että tuun rekalla ottaan kyytiin. Venla ei osannut arvata, että tulin oikeasti isolla rekalla enkä millään pikku kuorma-autolla, eikä Venla ollut aikasemmin ollut rekan kyydissä. Koko loppu työpäiväni höpötettiin niitä näitä eikä hiljaista hetkeä ollut. 

Yli kaks vuotta sinkkuelämää takana. Sinä aikana on elämä muuttunut paljon. Asun poikamies boksissa, olen avoimessa suhteessa ja koulussa. Mitään näistä en olisi muutama vuosi takaperin voinut kuvitella tapahtuvan, ainakaan avointa suhdetta. Toisaalta ihmettelen, miksi ihmeessä en ole aikasemmin tehnyt näitä ratkaisuja. 

Olen oppinut paljon menneistä ajoista. Kuitenkin kuusi vuotta seurustelua takana, kihlatkin. Olen pitänyt itseäni aina yhden naisen miehenä, olenkin sitä. Jos vertaan tämän hetkiseen tilanteeseen, eli avoimeen suhteeseen, muutos minussa on ollut valtava. Avoin suhde kuulostaa monista, ettei toisesta osapuolesta välitetä yhtä paljoa kuin normaalisuhteessa. Se on kuitenki pötyä! Minun mielestäni tässä suhteessa toisesta välitetään enemmän. Tätä suhdetta rakennetaan järjellä ja tunteilla, ei pelkästään tunteiden mylleryksessä. Kun avointa suhdetta tarpeeksi kauan rakentaa uskon, että siitä voi saada luotua pysyvän suhteen -kestävän ja vahvan. Tässä suhteessa kokee niin paljon suoremmin esim. mustasukkaisuuden tunteet. Ne voidaan yhdessä käsitellä, puhua ja vahvistaa luottamusta toisiimme. Myöhemmässä vaiheessa, esim. jälkikasvua miettiessä on hyvä vakiintua ja liittyä seurustelevien porukkaan.

Tiivistettynä= Avoinsuhde antaa mahdollisuuksia geeneihin kirjoitettujen viettien laannuttamisen tässä hektisessä maailmassa, vaikka olisi löytänyt sen, jolle sydän kuuluu. Joutsenet harkitsee pitkään ennen kun sitoutuu. Sitoutuessaan suhde on elinikäinen. Mulla on tunne, että oon löytäny sen oikeen. Suhdetta kuvaa mun mielestä joutsenpariskunta.

Ransu <3 Vembula

Tunnisteet: , , , , ,

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu